چوب ترمو

درباره چوب ترمو

چوب ترمو

درباره چوب ترمو

  • ۰
  • ۰

ساختمان های چوبی چه مزایایی دارند؟

ساختمان های چوبی مزیت هایی دارند که میتوان برخی از آنها را برشمرد.

سبک سازی و مقاومت بالا در مقابل زلزله
سرعت در ساخت و بازگشت سریع سرمایه
عایق بندی و کاهش چشمگیر مصرف انرژی و عمر طولانی سازه

به گفته ی کلوین فلانگان معمار لندن، جایگزینی ساختمان های چوبی با ساختمان های فولادین مزیت های بی شماری دارد :
“ایجاد انگیزه وآرامش در افراد، دوستی با محیط زیست و مانوس شدن با فضای سبز از مزیت های ساختارهای چوبی می باشد.”
علاوه بر مزیت های ذکر شده دیگر نیازی به جستجو، زندگی و کار کردن در ساختمان های بیش از ده طبقه ی ساخته شده از مصالح ،بتون و مواد تجدید شدنی نیست. ابداع ساختمان های چوبی ساخته شده با چوب ترموود گرچه شگرف است ولی غیرعادی به نظر نمی رسد. از زمان های بسیار گذشته از چوب برای ساخت پاگودا، سایبان، سونا، مجموعه فرودگاه های هواپیمایی و بسیار موارد دیگر در اشکال و سایزهای استفاده می شده است. در قسمت ذیل شماری از ساختمان های بلند چوبی در سرتاسر جهان آمده است. برخی نمونه ها از چوب ترمووود ساخته شده است و برخی دیگر ترکیبی است.برخی ساختمان ها تجاری اند و برخی دیگر اقامتی و….

ساختمان بائوباب واقع در پاریس

درمیان ساختمان های بلند نام بائوباب برگرفته شده از درخت افسانه ای یافت شده در ماداگاسکار ودشت های آفریقایی است. این ساختمان کاملا چوبی در پاریس قرار گرفته شده است. این طرح که در سال 2015 به کمیته ی رقابتی پاریس ارائه شد و در جستجوی بخش هایی برای احداث این ساختمان بوده است. با احداث این ساختمان در حدود 3700 تن از کربن دی اکسید موجود درهوا جذب چوب شده و چیزی در حدود برداشتن 2207ماشین از بزرگراه های فرانسه در طول یکسال از میان برداشته می شود.یکی از نمایندگان همایش رقابتی طرح های ساختمانی در فرانسه گفت :”هدف از ساختارهای چوبی بلند در پاریس ایجاد طرح های منحصر به فرد در فرانسه است .”

چوب نمای ساختمان

چوب نما

رنگ ترموود

  • ۹۷/۰۳/۰۸
  • سپیده بنده لو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی